© MK-DATA 2011-2017
IJSSELMEERVERENIGING
Home De Vereniging Nieuws Algemeen Contact Het IJsselmeergebied Zoeken

1972 - 2017 - al 45 jaar !

Clubartikelen

Clubartikelen kunnen ook door niet-leden besteld worden. Vooraf betalen is niet nodig, U ontvangt uw bestelling met een factuur voor de betaling
 Artikel: DVD 1  "WaterWeg?"  Prijs: € 7,50 (incl. verzendkosten)  Soort: Documentaire  Beeld: 4:3  Audio: Mono  Duur: 29 minuten “Water Weg?” uit 1976 met een scenario van ondermeer Marten Bierman, oud-voorzitter van de IJsselmeervereniging. Hierin wordt geanalyseerd waarom ir. Cornelis Lely de afsluiting van de Zuiderzee als noodzakelijk zag, maar dat door economische, maatschappelijke en technische ontwikkelingen andere opties al in 1976 mogelijk waren.
  Artikel: DVD 2  "IJsselmeer, een kijk op water"  Prijs: € 7,50 (incl. verzendkosten)  Soort: Documentaire  Beeld: 4:3  Audio: Mono  Duur: 25 minuten “IJsselmeer, een kijk op water”, uit 1987 geeft een impressie over de activiteiten op en rond het IJsselmeer zoals transport en toerisme maar ook over de natuur, die zich langs de oevers ontwikkelt.
Artikel: DVD 3 Foto's uit het archief Prijs: € 7,50 (incl. verzendkosten) Soort: Foto’s Tijdens de 40-jarig jubileumviering kon men op een scherm een selectie van ong. 650 foto's bekijken welke gedigitaliseerd waren n.a.v. diverse albums uit een archief. Er bleek echter zoveel belangstelling te zijn dat we besloten hebben alle beschikbare foto's - 1478 stuks - op een DVD uit te brengen.
DVD 1 - "Waterweg? DVD 2 - "IJsselmeer, een kijk op water" DVD 3 - "Foto's uit het archief"
  Artikel: Vaantje Prijs: € 10,00 (incl. verzendkosten) Mooi model (30 x 45 cm), met het “Blauwe Hart” voor aan boord, op de fiets of aan de muur. Laat zien dat ook u de IJsselmeervereniging steunt!
Artikel: Jubileumboek Henry Havard's "Pittoreske reis langs de dode steden van de Zuiderzee" Prijs: € 17,50 (incl. verzendkosten).   Dit boek, waarvan de originele versie in 1873 in het Frans verscheen onder de titel: "La Hollande pittoreske, voyage aux villes mortes du Zuiderzee", werd door onze vereniging - in een nieuwe vertaling door Lex Wapenaar - samen met Mastixpress uitgegeven tijdens ons 40-jarig bestaan.
Vaantje IJsselmeervereniging
Klik hier om het formulier in te kunnen vullen. Powered by Yourhosting
Artikel: T-Shirt maat XL of XXL (behoorlijk dik, lange mouwen, zonder kraag) Prijs: € 15,00 (incl. verzendkosten)  “Stoer vrije tijds shirt voor vrienden van het IJsselmeer” Op de voorkant het logo en naam IJsselmeervereniging. Achterop de tekst “Laten we het nat houden!”. .
T-Shirt IJsselmeervereniging - voorkant T-Shirt IJsselmeervereniging - achterkant Satellietposter IJsselmeer
Artikel: Satellietposter Prijs: € 15,00 incl.verzendkosten) Poster (42 x 58 cm) van het IJsselmeer en geschikt voor educatief gebruik: lessen en spreekbeurten.
Artikel: IJsselmeerberichten winter 2016/2017 Prijs: € 3,50 (incl. verzendkosten) In deze uitgave o.a. Jan Briek, watersport en het IJsselmeergebied Prof. Frits Palmboom, landschap van het IJsselmeergebied Wie krijgt het IJsselmeer; column over toeristische drukte Afsluitdijk en Houtribdijk in revisie De politieke barometer in het IJsselmeergebied: ‘veranderlijk’ In de branding van het leven, zeilschipper Gerrit Portengen Liorne, historische column over het Fluitschip Het verdriet van Kuinre; reportage Estuarium, utopie of noodzaak; natuurherstel IJsselmeergebied De toekomst van de IJsselmeervereniging na 45 jaar EN NOG VEEL MEER
IJsselmeerberichten winter 2016 Henry Havard
Artikel: Omzien naar onze binnenzee NIET leden > Prijs: € 15,- + € 2,75 verzendkosten. LEDEN IJsselmeervereniging > Prijs: € 10,- + € 2,75 verzendkosten  Scherpzinnige en vermakelijke columns van Marten Bierman voor IJsselmeerberichten nu in boekvorm beschikbaar. Al meer dan veertig jaar schrijft Bierman columns en die zijn nog uiterst actueel: Windmolenparken, visserij, zeilers en het estuarium als oplossing voor de zeespiegelstijging. Met interview, leuke verbindende teksten en fraaie illustraties, samengesteld door Angèle Steentjes.
Omzien naar onze binnenzee
Kik op een afbeelding voor een vergroting
Artikel: IJsselmeerberichten zomer 2016 Prijs: € 3,50 (incl. verzendkosten) In deze uitgave o.a. Oude tijden herleven door nieuwe vischafslag (in Harderwijk) Van Spakenburg naar Hertog Reijnout (een wandeling) Wouter Waldus, archeoloog waterbodems (o.a. de IJsselkogge) Geen boten in de laatste 150 meter van de by-pass bij Kampen Nicola Tien, biologe bij onderzoeksinstituut Imares (interview) Vissen in het IJsselmeer (historie, ontwikkeling enz.) Visrivier, commentaar op comentaar Zeuntjes, column Lex Wapenaar Windenergie verpest het open IJsselmeerlandschap Onderwaterarcheologie van het Hoornse Hop Uitgewoond...van geboortegolf naar uitvaartgolf
IJsselmeerberichten zomer 2016