IJsselmeergebied: spiegel van Nederland: “In the Mirror of the Lake” Voor leden en genodigden van de IJsselmeervereniging! U bent welkom vanaf 12.30 uur Programma begint om 13.00 uur 1. Welkom aan alle gasten en opening door dagvoorzitter Benno van Tilburg, beoogd voorzitter van de IJsselmeervereniging. 2. Toespraken van vier gastsprekers: Wouter van Dieren (mede oprichter van de IJsselmeervereniging) Roel Posthoorn (Natuurmonumenten) Joop Bongers (Coalitie Blauwe Hart Natuurlijk) Vera Dam (Natuur- en Milieu Federatie Flevoland) 3. Workshops voorbereid door het Jongeren forum “In the Mirror of the Lake” Breng een jongere uit eigen omgeving mee! Een kind, kleinkind, neef, nicht, leerling, student, stagiair etc. We streven naar een gesprek tussen jong en oud. 4. THEEPAUZE 5. Keynote speaker 1: Frits Palmboom, Stedenbouwkundige en gasthoogleraar TU Delft, van Eesteren leerstoel 2013-2017. 6. Keynote speaker 2: Kester Freriks, journalist, romanschrijver en schrijver over landschap en natuur. 7. Uitreiking Marten Biermanprijs: een tweejarige prijs van de IJsselmeervereniging voor een persoon of instantie die zich bijzonder heeft ingespannen voor de natuur en het landschap van het IJsselmeergebied. 8. Presentatie Jubileum Jaarboek IJsselmeervereniging 2017 en uitreiking eerste exemplaar. 9. Borrel en muziek door het Weespertrekvaart Mannenkoor U wordt vriendelijk verzocht i.v.m. catering uw komst even te melden op: Aanmelden Symposium Het Zuiderzeemuseum ligt op 15 minuten loopafstand van het NS-station Enkhuizen. Wandel vanaf het NS-station langs de oude haven en onder de Drommedaris door. Ga over de witte ophaalbrug en rechtsaf de bocht in. Loop door tot aan de muur, ga linksaf bij de muur en volg deze (Wierdijk daarna Groene Wierdijk) tot je aan je linkerhand de speeltuin ziet. Iets verderop aan je rechterhand is de ingang van het buitenmuseum naar Het Amsterdamse Huis (normale toegang tot het buitenmuseum is gesloten).
IJSSELMEERVERENIGING
Programma Jubileum Symposium IJsselmeervereniging Het symposium vindt plaats op zaterdagmiddag 4 november 2017  in het Zuiderzeemuseum, Kooizandweg 2, (Buitenmuseum - Het Amsterdamse Huis), 1601 LK Enkhuizen
Dit symposium wordt mede mogelijk gemaakt door:            Coalitie                         Natuurmonumenten                         Natuur en Milieufederatie Flevoland                           Zuiderzeemuseum Blauwe Hart Natuurlijk