Een zeer geslaagde ontmoeting tussen jonge en oudere liefhebbers van het IJsselmeergebied
Op 4 november j.l. vierde de IJsselmeervereniging haar 45-jarig bestaan met een jubileum symposium in het Zuiderzeemuseum. Belangrijke doelstelling daarbij was gesprek over de toekomst van het IJsselmeergebied te organiseren tussen jongeren, volwassenen en ouderen. Natuur- en landschapsorganisaties krijgen vaak het verwijt een aangelegenheid te zijn van de grijze babyboom generatie en daarin zit zeker een kern van waarheid. Daarom organiseerde de IJsselmeervereniging onder het motto “In the mirror of the lake” (het IJsselmeergebied als spiegel van Nederland) een zeer geslaagde ontmoeting tussen jong en oud.
Ook de sprekers vertegenwoordigden diverse generaties zoals Wouter van Dieren, exponent van de beginperiode van de IJsselmeervereniging en lid van de Club van Rome, naast Kester Freriks, journalist, romancier en schrijver over natuur en landschap. Daarnaast werd de Marten Biermanprijs uitgereikt aan Professor F.J. Palmboom voor zijn verdiensten voor het onderzoek naar het landschap van het IJsselmeergebied.
Als klap op de vuurpijl werd ook het “Jubileum Jaarboek 2017”  gepresenteerd, een heel informatief en mooi boekwerk, dat voor slechts €15,- (excl. verzendkosten) is te bestellen bij www.ijsselmeervereniging.nl. Leden ontvangen het Jubileum-Jaarboek 2017 medio november automatisch in de brievenbus. Iedereen kan het (eventueel extra) bestellen: het is bijv. ook een bijzonder cadeau voor een verjaardag, sinterklaar of kerst.
Mede naar aanleiding van het jubileum wijdde omroep Flevoland een uitzending aan de IJsselmeervereniging(klik hier)