Padberichten Zuiderzeepad december 2016
Een rondje IJsselmeer is een verkenningstocht langs de oude Zuiderzee, die door de eeuwen heen zo nadrukkelijk zijn stempel heeft gedrukt op de cultuur en economie van omringende plaatsjes. Bezoek bekende vissersdorpen en stadjes zoals de hanzesteden Kampen en Elburg. Ruik de geur van gerookte paling in Volendam en bezichtig vestingen als Sloten en het rijke boerendorp Blaricum. Overal op de route herinneren doorbraakkolken en stoomgemalen aan de strijd tegen de zee. Het Zuiderzeepad kronkelt door waardevolle landschappen en maakt u opnieuw bewust van onze sterke verbondenheid met het water. Meer info: http://wandelnet.nl/zuiderzeepad-law-8
Met dank aan Bert Boetes van Het Zuiderzeepad ontvingen we bericht dat het pad (en de gids) rond de Zuiderzee vernieuwd is. Beste IJsselmeervereniging, Hierbij sturen we jullie de jaarlijkse nieuwsbrief van het Zuiderzeepad. We hopen dat jullie er de nodige informatie uithalen en zien hoe, dankzij de inzet van het bureau van Wandelnet, de bijdrage van het Team Zuiderzeepad, en vele externe betrokkenen, in 2017 een prachtig vernieuwd pad voor de wandelaar gerealiseerd zal zijn met een splinternieuwe gids !