08-10-2014 - Fotoverslag van rondreis rond de Zuiderzee
Afgelopen zomer vond weer een “Zuiderzeecruise” plaats (van het reisbureau Historizon) in de voetsporen van Henri Havard. Tijdens deze zeilreis rond de voormalige Zuiderzee werd weer een belangrijk deel van de reis van Havard uit 1874 gemaakt en daarbij werden vele mooie historische locaties bezocht rond het Markermeer, IJsselmeer en de Waddenzee.
Ook dit jaar was de belangstelling voor de reis groot en werd voor de opvarenden ook weer een groot succes. Bestuursvoorzitter van de IJsselmeervereniging trad op als gids en citeerde daarbij dagelijks uit onze jubileumuitgave “Pittoreske reis langs de dode steden van de Zuiderzee”. Voor een impressie van de reis ontvingen we van Marlene v.d. Velde – een van de opvarenden - haar fotoverslag. Klik hier Voor de zomer van 2015 staat weer een Zuiderzeecruise op de agenda van Historizon dus…..  www.historizon.nl