IJsselmeer Berichten - Winter 2016/2017 komt er aan!
Inhoud o.a. Actuele ontwikkelingen Jan Briek, watersport en het IJsselmeergebied; gesprek met voormalig hoofdredacteur van de Waterkampioen en huidig conservator bij het Maritiem Museum in Rotterdam Prof. Frits Palmboom, interview naar aanleiding van de afronding van zijn Eesteren leerstoel over het landschap van het IJsselmeergebied, bij de TU Delft Wie krijgt het IJsselmeer; column over toeristische drukte Afsluitdijk en Houtribdijk in revisie De politieke barometer in het IJsselmeergebied: ‘veranderlijk’ gesprekken met 2e kamerleden over de toekomst van het IJsselmeergebied In de branding van het leven; n.a.v. het verschijnen van de gelijknamige dichtbundel van charter zeilschipper Gerrit Portengen, alias “Rooie Gerrit” Liorne, historische column over het Fluitschip van Lex Wapenaar Het verdriet van Kuinre; reportage over de totstandkoming en huidige ligging van Kuinre Estuarium, utopie of noodzaak; essay natuurherstel in het IJsselmeergebied De toekomst van de IJsselmeervereniging na 45 jaar; voorbespreking van een jaarlijks vast agendapunt van de ledenvergadering Hoera voor Almere ? column Marten Bierman over 40 jaar Almere en Andere Tijden Wie wordt de nieuwe Voorzitter van de IJsselmeervereniging?
Met enige trots leggen we momenteel de laatste hand aan de nieuwe IJsselmeerberichten. Ook nu weer een extra dik nummer met nieuws over landschap, natuur, cultuur en wetenswaardigheden over het IJsselmeergebied en onze vereniging: dit nummer moet u lezen.
Leden ontvangen dit nummer in de eerste helft van januari 2017 automatisch in de brievenbus of per e-mail.
IJsselmeer Berichten - Winter 2016/2017
U kunt dit extra dikke winternummer los bestellen voor slechts € 3,50 (inclusief verzendkosten) via clubartikelen