Nieuw seizoen op Forteiland Pampus
Woensdag 1 april is Forteiland Pampus weer open voor bezoekers. Stichting Forteiland Pampus bestaat 25 jaar. Reden voor een bijzonder seizoen en daarom biedt Pampus vanaf 1 april een breed scala aan activiteiten en evenementen. Zo is er een vrolijk Paasweekend, opent half april een openlucht foto-expositie over de Stelling van Amsterdam en komen in de meivakantie piraten naar Pampus. Op www.pampus.nl staat actuele informatie over het jaarprogramma. Pampus kwam 25 jaar geleden in handen van Stichting Forteiland Pampus, voor de som van fl. 50.000,-. Sindsdien heeft Pampus zich ontwikkeld tot een uniek dagje uit. Tijdens de schoolvakanties en lange weekenden zijn er activiteiten speciaal voor gezinnen met kinderen, met als start het Paasweekend. Activiteiten zoals “Wie vindt de Choco Pampus Paashaas”, eierraces, knutselen en de wedstrijd “Maak een selfie met de Paashaas”. Op Tweede Paasdag is Pampus aanwezig tijdens Vlaggetjesdag in Muiden, met een informatiekraam en optredens van het Pampus-koor. Ook in 2015 vertelt Pampus het historische verhaal van de Stelling van Amsterdam en de ondiepte Pampus in de VOC-tijd op steeds nieuwe manieren. Bijvoorbeeld met de openlucht blow up foto-expositie ‘tentoonStelling’ die vanaf 18 april is te zien. Of met het maritieme evenement SAIL Pampus op Tweede Pinksterdag, in samenwerking met Zeilvloot Muiden. Vanaf 1 april staan de deuren van Forteiland Pampus weer wagenwijd open. Bezoekersinformatie Tickets voor de overtocht en het bezoek aan Pampus kunnen nu al met online korting worden geboekt via www.pampus.nl Forteiland Pampus is op maandagen gesloten, maar op Tweede Paasdag en Tweede Pinksterdag extra geopend. Voor meer informatie, prijzen en tickets: www.pampus.nl Over Stichting Forteiland Pampus Stichting Forteiland Pampus is een culturele instelling die nagenoeg zonder subsidies het Rijksmonument Pampus in stand houdt en exploiteert. Stichting Forteiland Pampus heeft een maatschappelijke opdracht: behoud en openstelling van Forteiland Pampus, als onderdeel van de Stelling van Amsterdam en als uniek UNESCO werelderfgoed.