30-05-2013 - Reisschrijver/zeiler Eerde Beulakker overleden
Vlak voor het sluiten van de kolommen van het zomernummer 2013 van IJsselmeerberichten, vernamen wij het trieste nieuws van het overlijden van Eerde Beulakker 15 mei j.l. Bij Eerde, die 69 jaar is geworden, werd twee jaar geleden de ongeneeslijke ziekte ALS vastgesteld. In ons zomernummer van IJsselmeerberichten van het vorig jaar spraken wij hem uitgebreid over zijn promotieonderzoek over de Nederlandse watersport en over zijn onorthodoxe zeil-reisboeken. In het interview sprak hij ook over het heimwee dat veel zeilers hebben naar de Zuiderzee en hoe mooi het IJsselmeergebied is in de winter. We zullen hem missen, gelukkig hebben we zijn boeken nog. Lees verder het artikel: IJsselmeerberichten zomer 2012 (4.015kb, pdf)