© MK-DATA 2011-2017
IJSSELMEERVERENIGING
Home De Vereniging Nieuws Algemeen Contact Het IJsselmeergebied Zoeken

1972 - 2017 - al 45 jaar !

26-03-2012 - Veel belangstelling voor de wandeling van ‘Hou Marken mooi’
Prominente bewoners Aart Staartjes en Jan Schild (in Markense klederdracht) begeleiden Jolanda Sap over het eiland en rechts Laura Bromet van GroenLinks Waterland.
Er was veel belangstelling voor de wandeling op Marken die GroenLinks Waterland organiseerde op 25 maart 2012 samen met Hou Marken Mooi. Met deze rondwandeling op Marken liep ook partijleider Jolanda Sap liep mee. GroenLinks Waterland wil hiermee haar protest tegen de plaats van de geplande nieuwbouw op Marken – de Bennewerf kracht bijzetten. (Marken is niet opgebouwd uit wijken of buurten, maar uit verschillende ‘werven’). De bewoners en omwonenden zijn wellicht niet volstrekt tegen nieuwbouw op Marken, maar vinden de plaats onacceptabel. ‘Er zijn geen alternatieve locaties bekeken. Daar hebben wij als werkgroep wel verschillende voorstellen voor gedaan.’ Nadat de wandeling in opperbeste stemming had plaatsgevonden werden er ter afsluiting protestliederen gezongen en het glas geheven in het bekende café ‘Hof van Marken’. Meer info: www.waterland.groenlinks.nl of www.houmarkenmooi.nl